KÜTAHYA ASLANAPA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

‘’BİR EĞİTİMCİ OLARAK HZ MUHAMMED’’

Kitap : ‘’BİR EĞİTİMCİ OLARAK HZ MUHAMMED’’   Yazarı : ABDULFETTAH EBU GUDDE İki bölümden oluşan bu kitapta ; Birinci bölüm “Peygamber Efendimiz (s.a.s) öğretmenlik  Yönleri” , 2. Kısımda ise, “Peygamber Efendimiz (s.a.s) Öğretim Metotları” işlenmiş.
‘’BİR EĞİTİMCİ OLARAK HZ MUHAMMED’’

Kitap : ‘’BİR EĞİTİMCİ OLARAK HZ MUHAMMED’’  

Yazarı : ABDULFETTAH EBU GUDDE

 

 

İki bölümden oluşan bu kitapta ; Birinci bölüm “Peygamber Efendimiz (s.a.s) öğretmenlik  Yönleri” , 2. Kısımda ise, “Peygamber Efendimiz (s.a.s) Öğretim Metotları” işlenmiş.

 

Birinci bölüm: Peygamber Efendimiz (s.a.s) öğretmenlik  Yönleri

Bu bölümde Kur’an-ı Kerim’den ve Peygamber Efendimiz (s.a.s)  ‘in öğretmenlik  Yönleri hayatından yola çıkarak Onun öğretmenlik  yönlerine değinilmiştir.

 

Hataları yüze çarpmamak, güzel bir şekilde uyarmak,

İlim öğrenmeye ve öğretmeye teşvik etmek,

Faydasız ilimden uzak durmak,

Konuşmalarının tane tane olması,

Belirgin ve açık kelimeler kullanması,

Söylediği söz anlaşılsın diye 3 kez tekrarlaması,

Konuşmayı gereksiz yere uzatmaması ve aşırı derecede kısa tutmaması,

Herkesin seviyesine hitap etmesi,

 

Bir öğretmenin başarılı  olabilmesi için gerekli özellikleri 4 başlık altında topluyor:

Yaratılış Güzelliği

Ahlak Güzelliği

Söz Güzelliği

Davranış Güzelliği

 

Âlemlere rahmet ve öğretici olarak gönderilen  Peygamber Efendimiz (s.a.s) ‘in öğretmenlik  Yönleri tüm bu özellikleri kendisinden barındırdığı için, bütün mahlûklardan üstün kılındığı açıkça görülmektedir.

O, eğitimi ve insanları bilgilendirmeyi okul sıralarındaki gibi 40 dakikaya değil, hayatının her alanında yer vermiştir. Her fırsatta insanlara bir şeyler öğretmeyi amaç edinmiştir.

Kendisini nübüvveti sebebiyle üstün görenlere; “Ben de sizin gibi Mekke’de kurutulmuş et yiyen bir kadının oğluyum.” diyerek onlara yakın davranmıştır.

Kardeşlerim, Peygamber Efendimiz aleyhisselamda bulunan bu vasıflarla kendimizde bulunan vasıfları karşılaştıralım. Sizce biz ne kadar öğretmeniz.

 

 

 

İkinci Bölüm : Peygamber Efendimiz (s.a.s) ‘in ÖĞRETİM METOTLARI

Bu bölümde, Efendimiz aleyhisselamın “öğretmenlik” vazifesini icra ederken uyguladığı yöntemler başlıklar halinde ele alınmaktadır. Her yöntem birden fazla hadis ve kıssa ile örneklendirilmektedir.

Başlıklar şunlardır;

Yaparak, Yaşayarak Öğretme Yöntemi

Tedrici Olarak Öğretmesi

İtidalli Oluşu Ve Usandırmaması

Bireysel Farklılıkları Gözetme

Soru- Cevap Yöntemi,

Mukayese Ve Temsil Yöntemi

Teşbih Ve Benzetme Yöntemi

Toprak Üzerine Şekil Çizme Yöntemi

Beden Dilini Kullanma Yöntemi

Efendimiz aleyhisselam bu yöntemleri kullanarak toplum arasında konuların daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır.

Konuları Pekiştirme- Dikkat Çekme gibi teknikler kullanarak hem merak etme hem de öğrenmeyi kalıcı hale getirmiştir.

Aynı zamanda Efendimiz aleyhisselam’ın, yazıyı ve dil eğitimini tebliğ ve öğretimde önemli bir araç olarak gördüğü ve Ashabını dil öğrenmeye ve öğretmeye teşvik ettiği de kitap içerisinde belirtilmiştir.

Özetle o dönemlerde eğitim bilimlerinden söz edemezken hatta eğitim almanın bile zor olduğu dönemlerde.  Peygamber Efendimiz (s.a.s) ‘in insanların öğrenmesini  kolaylaştırıcı teknikler kullanması  Öğreticilik kavramının en doğru  örneği olan Peygamber Efendimiz (s.a.s) in  bir kitaba yada bir hayata sığmayacak yaşamı , yaşayışı ile bize bir kez daha örnek olduğunu  öğrendik.

 

 

Cumhuriyet Mah. Cumhuriyet Meydanı ASLANAPA / KÜTAHYA - 02743312540

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.